25 Aralık 2016 Pazar

MUKABELE-İ Bİ'L-MİSL

Haberleri izlemeden önce TBMM Başkan vekili Ayşenur Bahçekapılı'ya havaalanında Almanların yaptığı muamelenin Türkiye'ye, devletine ve milletine hakaret içerdiğini düşündüm. Nefretle karşıladım. Sonra dinledim ki Sayın Bahçekapılı ablası hanımefendi ile birlikte seyahatteyken çantasını çaldırmış ve diplomatik pasaportu da bye bye demiş. Konsolosluktan geçici pasaport alarak havaalanına gelmiş ve bunun üzerine o muamele olmuş. Bahçekapılı diyor ki "Alman polisler bana kötü muamele ettikten sonra konsolosluğa ulaşamadım". Yani o durumda bile yanına bir konsolosluk görevlisi refakatçi almamış. Bu hikayede birçok karanlık husus var, Meclis Başkanvekililinin bu durumlara düşmemesi lazımdı. Lafı kısa keseyim. CB. Muhtarlar toplantısında aynısını Almanlara yapmaktan bahsetti. "Mukabele-i bi'l-misl" diplomasinin önemli kavramlarından, kısaca misilleme diyelim. Misilleme yapabilmek için burada da aynı şartları haiz bir olay bulmak lazım. Yani mesela Bayan Merkel ablasıyla ülkemize geldiğinde diyelim ki çantasını çaldıracak, bir şekilde kaybedecek, içinde pasaportu da gidecek ve elçiliğinden aldığı geçici pasaportu ile havaalanına gelecek. Bu akla zarar ihtimali hadi oldu varsayalım. İşte o anda misilleme yapabilirsin. Onun haricinde diplomatik pasaportu ile bizim havaalanlarından birine gelmiş bir Alman veya AB üyesi herhangi bir ülkenin diplomatına bu muameleyi yapmaya kalktığın anda olabilecekleri düşünmek istemiyorum.

Hiç yorum yok: