11 Ağustos 2015 Salı

BEN BİR TÜRKÜM



Çanakkale Savaşları’nın gerçekleştiği sene, yani bundan tam 100  yıl önce,  Ahmed Nedim imzalı bir şiir yayınlanır. “Ben Bir Türküm” adlı bu şiir, şairin “Hediye-Büyük Ordularımızın Sevgili Neferlerine” isimli kitabında yayınlanmıştır. Ahmed Nedim Bey, tam adıyla Ahmed Nedim Servet Tör olarak anılırsa tanıyanlarınız çıkacaktır. Hiçbir yerde çevriyazısına rastlayamadığım bu şiiri sizler için yeni yazıya aktardım.  Şairinin aziz hatırasına hürmetle ben de sizlere hediye ediyorum. (Bu kitap bende dijital kopya olarak mevcut. Şiirin son kıtası maalesef hatalı basılmış, eksik kısımları tamamlayabilirsek mükemmel bir iş olur)

BEN BİR TÜRKÜM

--sevgili köylüme—

(ben bir türküm) nice yıl dedelerim, cihâna
fedâkârlık yolunda, yiğitlikle şân verdi.
yaradana sığınıp atıldıkça meydâna
nice yalçın kal’alar, nice tahtlar devrildi.

(ben bir türküm) türkleri, çok zamanlar, uzaktan
bütün erlik meydanı, gelişinden tanırdı.
yalın kılınç karşıdan onu gören bir düşman,
azraili mutlaka karşısında sanırdı!

(ben bir türküm) tarihte benim ismim çok geçer
tarih der ki «Türklere, ülkeler dar gelirdi
ölümleri korkutan, o tunç yüzlü yiğitler
nice yıllar dünyayı, cenk yerine çevirdi.»

(ben bir türküm) silsilem, yedi göbek saydırır
vatanının uğruna şehit düşen erleri.
şu mübarek topraklar babamızdan mirastır,
onlar hep kan dökerek aldılar bu yerleri.

(ben bir türküm) yurdumu, milletimi severim
türklük benim en büyük şerefimdir, şânımdır.
(ben bir türküm) daima bununla fahr ederim
türk milleti, türk yurdu kendi ruhum, cânımdır.

(ben bir türküm) âlemde kuvvetimle yaşadım
(bir türk kadar kuvvetli) sözü hâlâ meseldir
hakkı sever… sözünden dönmez geri bir adım
o mübarek insanın ahlakı da güzeldir!

(ben bir türküm), ahlakı pek saf olan o türkler,
hamurunu kimseye danışmadan yoğurur…
kendi yemez yedirir, acizleri esirger…
umulmadık zamanda, ne cevherler doğurur?

(ben bir türküm) bilemem her nedense, sonradan…
nice yıldır talihim dönmüş idi aksine.
hele, ölüm halinde, inler iken şu vatan…
bir yardımcı gelmedi onun hasta sesine.

çok zamandır, türkoğlu, zincirsiz bir esirdi.
fakat artık çilesi, kara bahtı dolmuştur.
o, bir yılda bin yıllık, bir imtihan geçirdi,
gayretine düşmanlar bile hayran olmuştur.

(ben bir türküm) o eski türkoğlunun bugünkü
yiğit nesli…  öz oğlu… o kahraman yavrusu,
-gösterdiği himmetler, gayretlerle- o dünkü…
vak’aları gölgede bırakmıştır doğrusu!

(ben bir türküm) tarihim, nice şanlı vak’alar
nice büyük, şerefli zaferlerle doludur.
fakat, bu gün o kanlı boğazdaki kal’alar
elbet başlı başına, bir tarihi doldurur!

(ben bir türküm) ……………………………..
bağıralım ……………………… herkese
(kahramanlık), (yiğitlik), ne demektir bilenler
hürmetlerle dinlesin, hep eğilsin bu sese!

10 Eylül sene 331 [23 Eylül 1915]
Ahmed Nedim







Hiç yorum yok: