2 Aralık 2013 Pazartesi

BURADA KÜRDİSTAN, ORADA KUZEY IRAK

Sinan ÇULUK

Enerji Bakanı Taner Yıldız, seyahatinden bir gün önce Kuzey Irak hava sahasını özel uçaklara kapatan Irak’a gidememekle karşı karşıya kaldı. Ardından Dışişleri Bakanı Davudoğlu’nun Irak’lı yetkililerle temasları başladı. Taner Yıldız özel uçak ile Bağdat’a gidince Irak yönetimi üzerinde halen bir etkimiz olduğunu düşündüm. Ne var ki kazın ayağı öyle değilmiş. Şu Araplar, Dışişleri’nin derin stratejistlerinin burnunu öyle bir sürtmüşler ki ülkem ve milletim adına kahroluyorum. Taner Yıldız orada yaptığı konuşmalarda asla Kürdistan diyemedi ve Kuzey Irak Bölgesel Yönetimi olarak adlandırdı. Niye böyle yaptığını soran gazetecilere verdiği cevap tam bir ibretlik ve aşağıdaki gazete kupüründe paylaşıyorum.

[Yıldız, bir gazetecinin "Başbakan ‘Kürdistan’ ifadesini kullandı. Ama siz neden konuşmalarınızda Kuzey Irak ifadesini kullandınız?" sorusuna şu yanıtına verdi: "Nasıl hitap edileceğini Irak Anayasası belirliyor. Ben zaman zaman bu ifadeyi zaman zaman da diğer ifadeyi kullanıyorum. Buradaki ister kamu isterse özel şirketler olsun Irak Kürdistan Bölgesel hükümetiyle sözleşmelerini yapıyorlar. Bu ismi, biz değil Irak halkı seçti. O yüzden biz bunu saygıyla karşılarız ve bu şekilde de hitap ederiz, bizim için fark etmiyor."]

Evet, net olarak anlaşılmıştır ki; Koskoca Türkiye’nin bir bakanı “Kürdistan dersen ağzına acı biber süreriz” diyen Araplara “Yok valla, sizin anayasanızda oraya Kürdistan denmiyor. Siz ne derseniz onu derim, ne olur Bağdat’a geleyim” deme noktasına geldikten sonra uçuş izni alabilmiştir.

Demek ki Beşir Atalay’ın Diyarbakır toplantısından sonra Başbakan adına yaptığı açıklamada olduğu gibi herkes Kürdistan demiyormuş. Atalay “Bütün dünya Kürdistan lafını kullanıyor, biz de Kürdistan demeye karar verdik” derken, en başta Irak yönetimi bu adlandırmaya karşı imiş. Bunların bütün dünya dediği yerler de belli zaten…

Ülkem adına üzülüyorum, çok sancılı günler geçiriyoruz.


http://www.posta.com.tr/siyaset/HaberDetay/Bakan---Kurdistan-demedim-cunku----.htm?ArticleID=206953 

Hiç yorum yok: